Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

lørdag den 23. maj 2009

Er vi skal laere noget af dette, eller er det bare for sjov?


Selv om der kun er 17 dage i skolernes venstre, besluttede jeg mig for at gå videre og gøre A Midsummer Night's Dream med mine studerende, som jeg normalt gør i slutningen af hvert år. Jeg er for sent at starte, men da jeg ikke gå ind for en masse aktiviteter, når vi læser en bog eller spille sammen, så vi bør ikke have problemer med at komme til at handle fem ved udgangen af året. Vi vil sandsynligvis selv har tid til at se en af de film versioner.
Ved udgangen af klassen, i går, at en studerende, der en af de kommentarer, der gør det hele værd. Vi lærere elsker kommentarer sådan.
Min introduktion til spillet er et af de få "taler " jeg giver til mine studerende. Jeg har et hurtigt sammendrag af plot for handlinger én, to og tre. Det er min opfattelse, at Midsummer Night's Dream er et meget dumt at spille og det er dybest set, hvordan jeg tilgang. Jeg fortæller de studerende spiller forsøger at besvare spørgsmålet "Hvorfor gør folk forelske sig i de forkerte mennesker? " Og spørge dem, hvis de har kendt nogen, der havde et crush på en person, der ikke er lune på dem. Jeg forklare Helena - Demetrius-Lysandar - Hermia situation, og hvordan både mænd ønsker Hermia og derefter falder under en magi og begge ønsker Helena og hvordan Helena chases efter Demetrius selv efter han afviste hende, som dybest set gør dem alle perfekte hotelgæster for Jerry Springer vise. Jeg forklare, hvordan bunden, og selskabet er alle jævne mennesker, som er meget dårligt aktører rehearsing en spiller, og hvor sjovt det er, at en fyr ved navn Nederst ender med lederen af en røv. Og, naturligvis, hvordan Oberon og Titania, der er slags gift, er ankommet til Athen for brylluppet af Theseus og Hippolyta blot at ende op med Titania henhoerende forelsket i en mand, der har en asshead. Så dybest set, Shakespeare synes at være at sige, at folk falder i kærlighed med de forkerte personer, fordi de er under en ond magi.
Jeg går for griner og i går fik jeg masser af dem. Jeg dræbte, som man siger. Jeg havde mine studerende latter hovedet off. Vi derefter tildelt dele til handling en, alle har for at læse deres, og være klar til at udføre på onsdag, og ja, drenge kan spille piger og piger kan spille drenge. Bare bruge en passende stemme.
På hendes vej ud efter den klokke, en student, der var ikke ligefrem begejstret for at være læser spille i starten, sagde, "Så skal vi til at lære noget af dette, eller er det bare for sjov? "
Jeg fortalte hende at vi vil gå med sjov. Shakespeare er sjovt. Det er, hvad jeg vil have dem til at lære af dette.